2020-11-09

Lerum energi får ny logga

Idag lanserar vi vår nya kundanpassade webb med vårt nya varumärke och logga för Lerum Energi. Vi vill visa upp vad som händer på bolaget och kommer att ge kunderna löpande berättelser ur vår verksamhet som stärker upp lokalsamhället.

Lerum Energi har växt med närmare 20 000 kunder inom loppet av en tvåårsperiod. Startskottet gick i samband med att Partille Energi tecknade avtal med Lerum Energi om att sköta drift och underhåll av elnäts- och fjärrvärmeverksamheter för hela Partille. För att uppdraget skall utföras på bästa sätt har Lerum Energi stärkt upp organisationen med personal och expanderat lokalerna på Elvägen. Vi har också startat en egen seriös elhandel som återinvesterar all vinst i Lerum. 

- I en tid av mycket bluff och båg inom elhandeln vill vi stå för en transparent och konkurrenskraftig elhandel utan dolda avgifter och med förnybar energi genom vattenkraft, säger Mats Jakobsson, VD Lerum Energi. 

 

 

Lokal kraft att lita på

För att alla anställda skall känna sig hemma på den förändrade arbetsplatsen inledde vi 2019 ett stort värderingsarbete och tillsammans med personalen har vi jobbat fram våra värdeord: omsorgsfulla, flexibla och ärliga. 

- Vi vill vara den lokala kraften att lita på och vi känner stor stolthet för att lansera vår nya logga som är en förlängning av vårt interna värderingsarbete, säger Jenny Nordlund, marknad- och kundservicechef.

Idag lanserar vi därför vår nya kundanpassade webb med vårt nya varumärke och logga för Lerum Energi. Vi vill visa upp vad som händer på bolaget och kommer att ge kunderna löpande berättelser ur vår verksamhet som stärker upp lokalsamhället.

Ny webb

Webben är numera mobilanpassad och följer de nya riktlinjerna om tillgänglighet. Vi har skapat tydligare sökvägar och FAQ:er för kunderna om de vanligaste frågorna. 

- Eftersom många av våra kunder arbetar hemifrån är det extra viktigt att vi har arbetat igenom webben med en mobilanpassad lösning, Mina sidor och vår tillgänglighet. Vår förhoppning och intention är att Lerum Energi skall upplevas som öppet och tillgängligt för kunderna och att vi alltid gör det lilla extra för vår gemensamma hembygd, säger Jenny Nordlund. 

Simon Voigt Jansson testar kameran innan livesändningen med Jenny Nordlund och Mats Jakobsson.

Från Håkan Hellström till Lerum Energi

I fredags arrangerades en coronaanpassad livesändning från lokalerna på Elvägen i Stenkullen där Jenny Nordlund och Mats Jakobsson bland annat presenterade den nya webbplatsen för personalen. Bakom kameran stod Simon Voigt Jansson som varit med och producerat Håkan Hellströms senaste video. 

- Han var på besök i Lerum och tyckte det var roligt att få vara med på hemmaplan och hjälpa till när det lokala energibolaget ville göra något för sin personal i dessa coronatider, säger Jenny Nordlund.