NKI-mätning visar mycket nöjda kunder!
Enkätfabrikens stora marknadsundersökning inkluderar
intervjuer med såväl kunder
i vårt område som nationellt. Lerum Energis kunder
är mer nöjda i förhållande till Sverigesnittet på flera punkter och det är
oerhört roligt att se att företagets olika projekt och arbeten uppmärksammas
ute hos kund.
Främst är det företagets omfattande arbete under många år
med att kablifiera vårt elnät som syns och uppskattas. På frågan hur nöjda
kunderna är med antalet avbrott visar undersökningen att Lerum Energi har hela
92% nöjda kunder. Detta kan jämföras mot Sverige-undersökningen som visar
88% nöjda kunder.
En annan sak som kunderna sätter ett mycket stort värde på
är att vi åtgärdar problem snabbt och snabbare än Sverigesnittet. Det är något
alla medarbetare arbetar aktivt med för att ge kunderna så bra service som
möjligt. Det är jätteroligt att vårt arbete uppskattas, säger Anders Zetterman,
VD på Lerum Energi.
Utöver tekniska bitar anser även kunderna att våra
fakturor håller hög kvalitetsnivå och är lätta att förstå. Nöjdheten med
bemötandet från personal ligger också en bra bit över Sverigesnittet. Det är
ett toppenbetyg från kunderna som med 88% ger oss högsta betyg gällande vårt
trevliga kundbemötande som gäller allt från tex kontakt med vår kundservice
till när våra montörer är ute möter våra kunder på fältet. Detta är 8%-enheter
högre än den nationella mätningen där kunderna uppger 80% nöjdhetsgrad. Låt
oss fortsätta så!
Vi tackar er kunder för visat förtroende och önskar en glad sommar!