Oseriösa elhandlare & aktörer
Vi har vid flera tillfällen upplyst om att
det florerar oseriösa elhandlare och aktörer som ringer till privatpersoner och
företag och påstår sig ringa på uppdrag av Lerum Energi. Tyvärr verkar detta
förfarande inte avta. Både Svensk handel och Konsumenternas energimarknadsbyrå
ger en entydig bild av att dessa oseriösa elhandlare och rapporterar att det är
fler än någonsin som ringer in och blivit lurade. Läs gärna mer om det på
Konsumenternas energimarknadsbyrå.
Lerum Energi har inga samarbeten med andra
elbolag och vi anlitar inte heller externa säljare. När vi ringer är det alltid
från ett lokalt lerumsnummer, det vill säga med riktnummer 0302.
Vi har även listat några råd för dig som
blir uppringd och misstänker en oseriös aktör:
Avsluta samtalet direkt!
Besvara aldrig ett sms om du inte vill ingå ett nytt elavtal.
Var ifrågasättande till påståenden om samarbeten med Lerum
Energi.
Innan du tecknar elavtal kan du besöka Energimarknadsbyråns
klagomålslista och se om företaget finns med på listan och vad klagomålen i
sådana fall handlar om.
Om du vill få vägledning
gällande dina avtal eller har frågor kring elhandel, förbrukning, fakturor med
mera är du varmt välkommen att kontakta vår lokala kundservice!
Vi som svarar
heter Camilla, Jim, Yvonne, Eva, Iris, Sofia och Jenny. Du hittar våra kontaktuppgifter här.