Elpriskompensation för privathushåll
Lerum Energi har nu skickat ut fakturor med elpriskompensation
till er kunder. Det innebär att du som privatkund ser vilka avdrag som gjorts
för december, januari och februari på din individuella faktura.
Som vi tidigare upplyst om kommer varje privathushåll att
kompenseras utifrån det egna hushållets förbrukning och det i sin tur innebär
att det blir olika belopp för privathushållen. Vi följer de kompensationssteg
som regeringen fastställt.
Vad händer om kompensationen är större än fakturabeloppet?
Om din elpriskompensation har ett större belopp än din majfaktura gör vi i så
fall avdrag även på kommande fakturor. Detta gäller dig som har valt att få din
faktura via post, email och e-faktura.
Speciell information till dig som har E-faktura
E-faktura visas på olika sätt beroende på vilken internetbank du har. Får du en
nollfaktura ska den inte läggas in för betalning utan kan tas bort direkt. Att
fakturan visas som noll kan innebära att det finns ett tillgodobelopp som
därmed går över till nästkommande faktura. Vissa banker visar inte tillgodo-
eller nollfakturor alls. Gå in på Mina sidor, där finns fakturaspecifikationen
i det fall den inte kan öppnas eller ses via din internetbank.
Läs gärna mer här: